ისტორიის წრის,,ოქროს საწმისის"მეშვიდე შეხვედრა ჩატარდა 2018 წლის 9 ნოემბერს.
თემა:,,თურქ-სელჩუკები და მანაზკერტის ბრძოლა"
მიზანი:მოსწავლეები გაეცნობიან და იმსჯელებენ,თუ
რა მიზეზმა განაპირობა მომთაბარე თურქების მიგრაცია დასავლეთისაკენ,ისაუბრებენ მათ წარმოშობასა და სელჩუკთა მიერ შექმნილ სახელმწიფოზე, ისლამის რელიგიის მნიშვნელობაზე,მოაწყობენ დისკუსიას:თუ რამ შეუშალა ხელი სელჩუკთა იმპერიის ერთიანობის შენარჩუნებას.
იმსჯელებენ მანაზკერტის ბრძოლის მნიშვნელობაზე,თუ როგორ დაამარცხეს ბიზანტია,რამაც ხელი შეუწყო თანამედროვე თურქეთის დასახლებას.პარალელურად განიხილავენ საქართველოს საგარეო-საშიანაო მდგომარეობას,თუ რა მძიმე პირობები შეუქმნა თურქების გამეზობლებამ რომელიც ცნობილია,,დიდი თურქობის სახელით".
განსავითარებელი უნარები:განუვითარდეთ ინფორმაციის მოძიების,ფაქტების-მოვლენების კვლევისა და შეჯამების,მოსმენის და შეფასების უნარები.
ე.ს.გ.სტანდარტი:
სასწავლო მასალა და გამოყენებული რესურსები:წიგნი,კომპიუტერი ,ინტერნეტი ,რუკა
წრის ამსახველი ფოტოები:
თემა:,,თურქ-სელჩუკები და მანაზკერტის ბრძოლა"
მიზანი:მოსწავლეები გაეცნობიან და იმსჯელებენ,თუ
რა მიზეზმა განაპირობა მომთაბარე თურქების მიგრაცია დასავლეთისაკენ,ისაუბრებენ მათ წარმოშობასა და სელჩუკთა მიერ შექმნილ სახელმწიფოზე, ისლამის რელიგიის მნიშვნელობაზე,მოაწყობენ დისკუსიას:თუ რამ შეუშალა ხელი სელჩუკთა იმპერიის ერთიანობის შენარჩუნებას.
იმსჯელებენ მანაზკერტის ბრძოლის მნიშვნელობაზე,თუ როგორ დაამარცხეს ბიზანტია,რამაც ხელი შეუწყო თანამედროვე თურქეთის დასახლებას.პარალელურად განიხილავენ საქართველოს საგარეო-საშიანაო მდგომარეობას,თუ რა მძიმე პირობები შეუქმნა თურქების გამეზობლებამ რომელიც ცნობილია,,დიდი თურქობის სახელით".
განსავითარებელი უნარები:განუვითარდეთ ინფორმაციის მოძიების,ფაქტების-მოვლენების კვლევისა და შეჯამების,მოსმენის და შეფასების უნარები.
ე.ს.გ.სტანდარტი:
მიმართულება: დრო და სივრცე
ისტ.VIII.1. მოსწავლეს
შეუძლია დააკავშიროს ფაქტები და მოვლენები შესაბამის ისტორიულ ეპოქებთან.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· ადგენს ცხრილს,
რომელშიც სახელმძღვანელოში არსებულ
თემებთან დაკავშირებულ მნიშვნელოვან ფაქტებსა და მოვლენებს ალაგებს
ქრონოლოგიური თანმიმდევრობით და მიაკუთვნებს მათ შესაბამის ეპოქებს.
ისტ.VIII.2. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს კონფლიქტის შედეგად გამოწვეული
მიგრაციული პროცესები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
მოიპოვებს ინფორმაციას
(ისტორიული რუკების, სახელმძღვანელოსა და დამატებითი ლიტერატურის საშუალებით) ომის შედეგად გამოწვეული მიგრაციების შესახებ და კლასში ჯგუფური მუშაობისას კონტურულ რუკაზე დაიტანს ამ მიგრაციების
მარშრუტებს;
·
ინდივიდუალურად ან ჯგუფური მუშაობისას ცხრილის
საშუალებით განასხვავებს
მიგრაციის ტიპებს. აჯგუფებს სხვადასხვა ტიპის მიგრაციის მიზეზებსა და შედეგებს;
წრის ამსახველი ფოტოები:
Комментариев нет:
Отправить комментарий